per Secretaria Tècnica,
"En 10 anys les màquines aconseguiran una capacitat computacional equivalent a la dels humans"
L'Associació 22@Network bcn, amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona, ha celebrat a l'Hotel Meliá Sky Barcelona el setzè dinar-col·loqui del cicle de conferències Àgora 22@Network bcn, que té com a objectiu apropar les últimes innovacions tecnològiques al lideratge social i empresarial de la ciutat.
Coincidint amb la celebració del 3r IOT Solutions World Congress, aquest 16è Àgora 22@Network bcn ha tractat sobre el “Present i Futur de la IOT”. La benvinguda i presentació de l’acte ha estat a càrrec de Xavier Monzó, president de 22@Network bcn, qui ha explicat que “l’Associació participa molt activament amb la Comissió de Coordinació del 22@ de la Fundació BIT en la definició del 22@ 2.0 i de la zona nord del districte”. Ha destacat que la IOT obra noves possibilitats en blockchains, analítiques, intel·ligència artificial, etc.
L’Àgora 22@Network bcn sobre el “Present i Futur de la IOT” ha comptat com a ponent amb Ramon Sagarra, Fundador i soci d’Eacom, Modi i Near by Sensor. Durant la seva intervenció ha analitzat les tendències que presidiran el desenvolupament de la IOT en tot tipus d’indústries i models de producció, millorant l’eficiència, reduint costos i milloraran els resultats de l’activitat empresarial.
Ha explicat que “la IOT s’associa al Big Data, com tractar aquestes dades, i al Machine Learnig, com aplicar aquestes dades a un servei”. Pel que fa a l’evolució de la IOT ha assegurat que “en 10 anys les màquines aconseguiran una capacitat computacional equivalent a la dels humans”.
La IOT pot facilitar el dia a dia mitjançant els sensors del nostre mòbil i d’altres que es poden integrar al nostre entorn i preveure els nostres comportaments facilitant així actes rutinaris com, per exemple, encendre la calefacció. Sagarra ha assegurat que “la IOT ja s’aplica a elements tan quotidians com poden ser les cafeteres utilitzades en la restauració, que poden detectar el consum de cafè i predir quan caldrà reposar-lo per tal d’avisar automàticament al proveïdor”.
Durant la seva intervenció ha esmentat els productes de NearbySensor com exemple de desenvolupament d’un sistema que combina de manera instantània elements físics (com sensors i actuadors), que solen trobar-se en l'àmbit productiu d'una empresa, amb recursos informàtics (BBDD, missatgeria o formularis), que solen formar part de l'àmbit organitzatiu i gerencial.
Ramon Segarra és Enginyer Industrial per la Universitat Politècnica de Catalunya, MBA per ESADE i Màster en Automatització Industrial i Robòtica per la UPC. Compta amb formació específica en Enginyeria Municipal, Informàtica Gràfica i Urbanisme. Actualment exerceix la professió des de la firma EACOM compaginant aquesta labor amb la presidència d'aquesta empresa i la de les empreses MODI i Near by Sensor. Entre 2012 i 2016 va ser Director de Tecnologia de la firma d’Enginyeria Esteyco. Des de la seva fundació el 2000 fins al 2012 va ser el Director d'Infraestructures de la societat pública municipal 22@Barcelona.
En finalitzar l’acte, ha tingut lloc el col·loqui del ponent amb els assistents, moderat per Enric Urreta, vicepresident de 22@Network bcn.
Àgora 22@Network bcn vol perdurar com una cita exclusiva per a la divulgació de les tendències globals que condueixen el procés de canvi tecnològic, social i empresarial, mitjançant el debat per l'acció davant les oportunitats de creixement econòmic, especialment vinculades a les noves tecnologies. En anteriors col·loquis s'ha tractat sobre altres temes d'actualitat en el sector tecnològic com són les smart cities, el big data, els drones, la impressió 3D, les tendències post Mobile World Congress, la indústria 4.0the Cloud, la Transformació Digital, la logística del futur, la robòtica, la mobilitat i el Machine Learning.
INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES
Segons el RGPD, informem que les seves dades de caràcter personal s’inclouran en un fitxer de dades personals el responsable i titular del qual és l’Associació d’Empreses i Institucions 22@ Barcelona, amb la finalitat de mantenir un directori d’empreses i entitats relacionades amb el Poblenou i per fer-li arribar nformació del seu interès, i no seran cedides a cap persona o empresa, ni es tractaran fora d’aquestes finalitats sense el seu consentiment. Té dret a exercir els seus drets d’accés, rectificació, oposició, limitació, portabilitat a través de comunicació dirigida a l’adreça electrònica info@22network.net (adjuntant còpia del DNI). Té dret a presentar una reclamació a l’Agencia Española de Protección de Datos quan ho considereu oportú. Més informació de la nostra Política de Privacitat a link.
Comentaris